tirsdag den 28. oktober 2014

Efterår. Igen.


Efterår i Ørstedsparken/KBH. Og blomster i Grand. De er flottere, end filmen om Nick Cave er god. Så er du advaret. 


Jeg øver mig stadig i at holde af efteråret (for ikke at tale om vinteren). Noget af det bedste er, at alle træerne får forskellige farver og pludselig skiller sig ud fra hinanden. Og uld, selvfølgelig. At jeg kan pakke sig ind i uld igen. Dog skal jeg liiiige passe på, at jeg ikke bliver Crazy Yarn Lady og pludselig er viklet fra top til to i hjemmehækling. Jeg kan også godt lide min pinterest-opslagstavle om efterår. Den får mig til at holde mere af den årstid.

Hvis sandheden skal frem, kan jeg nok også godt lide efterår. Den der følelse af at være et egern, som samler garn og nødder og frø til forråd. Men jeg kan ikke lide, at den er budbringeren for vinteren. Og at der allerede nu er bælgmørkt udenfor. Som i en brøndgravers r...

Nå, så sad jeg pludselig og skrev om efterår. Prøver at komme igang med at blogge igen. Igen igen. Det er nok det.

4 kommentarer:

  1. Jeg forstår dig fuldstændig! Og du siger bare til - så kan vi være "crazy yarn ladies" i fælleskab! :) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det lader til vi er i samme båd. Meeen, faktisk liver blogverdenen gevaldigt op i de mørke perioder (selvom det nærmest er umuligt at finde lys til fotos). Det er jo en rar ting. I det mindste :-)

      He he, ja, så kan vi trave op og ned af Amagerbrogade hyldet i hjemme-garn...

      Slet
  2. Dejligt du kigger frem på bloggen igen! Igen igen, det er noget af det som giver mig glæde hver gang du igen igen titter frem! Og dejligt at du forsøger at holde af efteråret! Som du jo ved er det min yndlingsårstid! Jeg elsker gå i hi følelsen, og vinteren er jo bare et varsel for det smukke forår der kommer. Får planterne ikke ro og mulighed for at samle kraft kan de ikke blomstre til foråret, give skygge om sommeren og være smukke om efteråret. Vinteren er slet ikke så slem, den er mørk, ja, men den er også hyggelig, som et tæppe der ligger sig om en og man har lidt lov til at putte sig! Vi skal også sætte farten ned, tage roen og mørket til os, lade sanserne slappe af så vi er klar til at springe ud til foråret. Efterårskram til dig! Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhr, tak, kære Camilla. Og tænk, nu har vi hver især blogget så længe, at vi kender alle mulige mærkelig detaljer ved hinanden. Ret fantastisk. Og hvor skriver du smukt om efteråret. Og du ramler lige ind i en af mine skyggesider. For jeg har svært ved for alvor at sætte farten ned og sætte sanserne lidt i bero, så det er nok også derfor, at jeg bliver så irriteret. Fordi det minder mig om det, jeg har sværest ved. Selvom jeg hver dag bliver bedre til det. Så også i år vil jeg lytte til dig og tune ind på roen og freden og lære af den.

      Efterårskram fra Amager til Sorø

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina